Objektif Haber

“DOĞAYI KEŞFET, FARK ET, KORU”

“DOĞAYI KEŞFET, FARK ET, KORU”
19 Haziran 2021 - 22:11

BANDIRMA BİLİM VE SANAT MERKEZİNDEN BİR TÜBİTAK 4004 PROJESİ DAHA HİBE ALMAYA HAK KAZANDI.

“DOĞAYI KEŞFET, FARK ET, KORU”

Bandırma Bilim ve Sanat Merkezi Müdürü Levent Obuzyaptığı açıklamada “TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında Bandırma Bilim ve Sanat Merkezi tarafından hazırlanan ‘‘Doğayı Keşfet, Fark Et, Koru’’ isimli projemiz, Türkiye genelinde kabul edilen 100 projeden biri olarak 68 bin TL. hibe almaya hak kazanmıştır. Yürütücülüğünü Sinan Onar ve Melek Dinçer’in üstlendiği projemiz, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi ve Balıkesir Üniversitesi ortaklığıyla gerçekleşecek olup uzman olarak Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Sarı ve Balıkesir Üniversitesi Altınoluk Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Selami Selvi görev yapmaktadır. Bandırma İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Bandırma Kültür Eğitim Vakfı, Bandırma Koyunculuk Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Bandırma Belediyesi, Erdek Belediyesi ve Bandırma Dağcılık Arama Kurtarma Derneği (BANDAK)’nin katkıda bulunduğu projemiz, Balıkesir ilinin farklı ilçelerinden bilimsel çalışmalara meraklı 25 öğrencimizin katılacağı biyolojik çeşitlilik temelli bir doğa ve bilim projesidir. Projemize destek ve katkı sağlayan tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür ederim.” dedi.

Proje Yürütücüsü Sinan Onar ise proje ile ilgili,“Projemizin gerçekleştirileceği Kapıdağ Yarımadası, Erdek Körfezi ve Kuş Cenneti ülkemizin biyoçeşitlilik açısından en zengin yaşam alanlarındandır. Bu alanlardaki canlı türlerinin biyoçeşitlilik üzerinden incelenmesi yarınlarımızın teminatı olan öğrencilerimize bütüncül bir doğa anlayışı sağlayacaktır. Bu bağlamda projemizin amacı, bilime ve araştırmaya istekli lise öğrencilerine, bölgemizin biyolojik çeşitliliğini tanıtmak; buna bağlı olarak öğrencilerin bilimsel olguları fark etmelerini sağlamak; merak duygularını, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini arttırmak ve buradan aldıkları bilgi ve tecrübelerini çevrelerine aktarmalarını sağlamaktır. Doğayı bilim insanları rehberliğinde tanıyan öğrenciler; araştırma yapma, hipotez kurma, yorum yapma gibi becerilere yönelip, biyolojik çeşitliliği oluşturan canlıların yayılışlarını daha iyi kavrayacaklardır.  Projedeki etkinlikler, öğrencilerin doğadaki bilgiyi, bilginin doğasını ve bilimsel bilginin değerini fark edebilecekleri, çevre bilinci edinebilecekleri, etkileşimli uygulamalarla eğlenerek öğrenebilecekleri, aktif katılımlı etkinliklerin, deniz ekosistemi çalışmalarının, flora ve faunistik incelemelerin,  deneylerin, gözlemlerin, sanatın, dansın, dramanın ve bilişim teknolojilerinin yer aldığı sistematik bir doğa okulu niteliğinde tasarlanmıştır. Projemiz ile öğrencilerimizin bölgemizin biyoçeşitliliğini bilimsel yöntemlerle keşfetmeleri, doğanın önemini fark etmeleri ve sorumluluk bilinciyle doğayı korumaları hedeflenmektedir. Proje süresince ve sonunda proje çıktılarımız yerel ve ulusal boyutta duyurularak bölgemizin biyolojik çeşitliliğinin öneminin yaygınlaşması sağlanacaktır.” diyerek görüşlerini belirtti. 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.