Objektif Haber

Pandemi döneminde avukatların akıllı teknoloji ihtiyacı arttı

Pandemi döneminde avukatların akıllı teknoloji ihtiyacı arttı
10 Mart 2021 - 10:58

Pandemi dönemiyle gelen online-uzaktan çalışma düzeniyle birlikte avukatların ve hukuk bürolarının akıllı teknolojiye olan ihtiyacı arttı.

Tüm dünyada neredeyse her sektörün dijital gelişimini ve dönüşümünü arttıran pandemi dönemi hukuk alanında da farklı bir döneme girilmesini sağladı. Bu nedenle akıllı çözümlere yatırım yapmaya hazırlanan hukuk şirketlerinin %65’inde en çok talep gören çözümlerin başında e-imza, e-toplantı, e-oylama yönetimi, belge/sözleşme yönetimi ve iş akışı otomasyonu geliyor.

Wolters Kluwer tarafından hazırlanan “COVID Krizinin Hukuk Sektörüne Etkisi” adlı anket çalışmasına göre, Avrupa’da bulunan hukuk şirketlerinin %56’sında pandemi süreciyle birlikte akıllı teknolojiye olan ihtiyaçları arttı. Öte yandan hukuk şirketlerinin %52’si önümüzdeki süreçte daha çok evden çalışacaklarını, %66’sı müşterileriyle dijital olarak iletişim kurma yöntemlerini geliştireceklerini ve %41’i gelecekte sanal duruşmaların hızlanmasını beklediğini söyledi. 

TÜRKİYE’DE HUKUK OTOMASYONLARINA TALEP ARTTI

Yerli hukuk operasyonu sistemi T-HOS’un Genel Müdürü Ahmet Mert, gösterilen bu tablonun Türkiye’de benzer şekilde seyrettiğine dikkat çekerek, “Salgın sürecinde Türkiye’deki hukuk büroları ve şirketlerin hukuk departmanları, hukuksal operasyonlarını uzaktan yönetebilmek için hukuk otomasyon sistemlerine yöneldi. Mevcut seyirde bu dönüşümün kalıcı olacağını ve çağa entegre olmanın ülkemiz avukatlarının ve yürüttükleri hukuksal süreçlerin verimliliğinde kilit rol oynadığını görüyoruz.” diye söyledi.

Normalde saatler sürecek işlemlerin akıllı teknoloji yöntemleri ile birlikte daha hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştiğini ve bu otomasyon yazılımlarına olan ihtiyacın pandemi döneminde %300 arttığını söyleyen Ahmet Mert, “Hukuk otomasyonları, hukuk büroları ve sektör bağımsız şirketlerin hukuk departmanlarında dava, icra, danışmanlık gibi hukuk işlemlerini kolaylaştırmaya yönelik geliştirilmiş yazılımlardır. Şirketlerinin %65’i, akıllı hukuk çözümlerine yatırımlarını artıracağını söylüyor. T-HOS olarak Türkiye’den aldığımız taleplerde bu yönde.” dedi.

İŞE ODAKLANMALARINA DESTEK OLUYORUZ

Hukuk otomasyon yazılımının detayları konusunda yazılım kapsamında dava, icra danışmanlık, doküman/evrak yönetimi, iş – görev yönetimi ve hatırlatıcılar, kasa, müvekkil, ajanda, akıllı raporlar ve yönetim modülleri bulunduğunu söyleyen Ahmet Mert, “Bu modüllerden oluşan T-HOS Hukuk Otomasyon Sistemi yazılım ürünümüz  ile bir hukuk bürosu yada bir şirketin hukuk departmanının 360 derece yönetiminin kolayca ve etkili bir şekilde yönetilmesini sağlıyoruz. Tüm belge ve bilgilere ofis dışında da ulaşabilmesine, avukatların dava, icra, danışmanlık ve bunlara bağlı iş süreçlerini uzaktan kolayca yönetmelerine imkan tanıyoruz. T-HOS’u kullanan kurum, başka bir hukuk yazılımına ihtiyaç duymadan tüm iş süreçlerini tek bir yazılımla takip edebiliyor, aynı zamanda tüm verilerin güvenli bir şekilde tek bir yerde toplanmasına ve yöneticilerin bu verilerle sağlıklı, kolay ve hızlı raporlar alarak kurumuyla ilgili sağlıklı kararlar almasına yardımcı oluyor.” diye aktardı.

Aynı zamanda amaçlarının da avukatların ve hukuk bürolarının/departmanlarının iş yükleri ve masraflarını azaltarak asıl işlerine odaklanmalarına destek olmak olduğunu söyledi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.