Objektif Haber

Dardanel makarna ve suşide iddialı

Dardanel makarna ve suşide iddialı
08 Mart 2021 - 12:24

Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, yeni sulara yelken açmaya hazırlanıyor. Yarattığı Mr. No markasıyla günde 100 bin sandviç hazırlayan Önen, şimdi de İtalyan restoranları kalitesinde deniz ürünleri makarnası üretmeye soyundu. Japon teknolojisi ile piyasaya sürülecek olan 7 gün raf ömürlü suşiler ise 15 Nisan’da market raflarında yerini alacak.

‘Adamlar yapmış’ söylemini eleştiren reklâmınız çok fazla konuşuldu. Bu reklâm filmini ve kadın çalışanların Dardanel için önemini anlatabilir misiniz?

8 Mart’taki Kadınlar Günü’nü biz Dardanel olarak geçen yıldan beri farklı bir şekilde kutlamaya başladık. Kadınlar iş hayatımızda, özel hayatımızda tabii ki çok önemli. Ama Dardanel’de bizim üretimimizin bir bölümü ve çok emek yoğun. Balıkları pişirdikten sonra kılçıklarını ve derilerini elle ayıklıyoruz. Makinesi yok. Dünyada da böyle. Öncesinde ve sonrasında yüksek teknoloji gerekiyor, onu da kullanıyoruz ama emek yoğun bir sektörüz. Balık temizleme işçiliği kadınlar için çok daha uygun. Kadınlarımız bizim için çok önemli. Sadece fabrikada birlikte çalıştığımız kadınlar değil bizim yönetim kadrolarına da bakılacak olursa yani yüzde 60- yüzde 40 gibi yönetici pozisyonda üst düzey direktör pozisyonda pek çok kadın arkadaşımız var. Ayrıca onları ekonominin içine soktuğumuz için de çok mutluyuz. İyi bir ücretle ailelerine destek veriyorlar. İşin bu tarafı da çok önemli.

1485 KADIN ÇALIŞANIMIZ VAR

Kaç kadın çalışanınız var?

Bizim 2.250 civarında toplam çalışanımız var, bunun 1.485’i kadın. 2020 yılında yüzde 50 istihdamda artışımız oldu. Bu rakam 3’e katlanacak. Ciromuzu 5 yıl içerisinde 5 kat büyütmeyi planlarken 3 kat da istihdamımızı arttırmayı planlıyoruz. Dolayısıyla çok daha fazla kadınımızla birlikte çalışma imkânımız olacak.

Eve kapandığımız geçen yıl konserve tüketiminde rekor kırıldı. Bu size nasıl yansıdı?

2020’yi yüzde 67 büyüme ile kapattık. Bizim için gerçekten bir rekor yıl oldu. Üretimden satış olarak Dardanel Önentaş Gıda ve Nİyazi Önen Gıda olarak iki üretim şirketimizin net, KDV’siz 1 milyar TL’lik cirosu oldu. Bunun en önemli tarafı EBITDA’ya daha fazla yansıttık. EBITDA’daki artışımız tam olarak yüzde 199.225 milyon TL gibi bir EBITDA elde ettik. Tabii bütün bunlar bilançomuza da olumlu yansıdı. Siz, bizi uzun zamandır takip ediyorsunuz geçen senenin başlarında eksi 275 milyon Türk Lirası olan özsermayemizi de Dardanel’de 119 milyon TL, diğer şirketimizle 50 milyon TL’lik artı bir özsermaye ile kapattık. Bilanço açısından bakılırsa son derece sağlıklı, dinamik kârlı verimli, dört dörtlük bir bilanço haline geldik. Tabii hemen borsaya da bu yansıdı. Şu anda Borsa İstanbul’da işlem gören 28 gıda şirketi var. Onlar içinde 6’ncı sıradayız. Borsada işlem gören tüm şirketler içinde de 149-150’nci sıralardayız.

Bilançodaki bu iyileşme devam edecek mi?

2021’de yüzde 40 fiziki büyümeyi bütçeledik. Bu yüzde 40 büyümeyi sağlayacak yatırımları yapma kararımız var. Artık eskiden yaptığımız gibi kısa vadeli kaynaklarla değil daha orta vadeli kaynaklarla ve her yatırımı da kredi süreci içerisinde kendisini geri ödeme şartıyla gerçekleştiriyoruz. 2021’de 200 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Yani 1.4 milyar Türk Lirası. Kombine bakacak olursak diğer şirketlerimizle birlikte 2 milyar TL ciro. 5 yılda bu şekilde büyürsek bizim 7.5 milyar TL yani 1 milyar dolarlık bir ciroya ulaşıyoruz. EBITDA’mız yüzde 15, yani 150 milyon dolar. Şirket değeri de EBITDA 10 veya 12 ülke riskine göre 1.8 ile 2 milyar dolarlık bir şirket değerine ulaşmak istiyoruz. Bunu hem yurtiçinde büyüyerek hem de ihracat yaparak gerçekleştireceğiz. 5 yıllık projelerimiz hazır.

DENİZ ÜRÜNLERİ KONUSUNDA REFORM YAPACAĞIZ

Deniz ürünleri konusunda bir reform yapacağına inandığımız kolay pişir adı altında dondurulmuş deniz ürünlerini piyasaya vereceğiz. 6 çeşit ürünümüz olacak. Bunların en enteresanları hazır makarnalar. Siz poşetin içerisindeki donmuş ürünü alıp tavanıza koyup 8 dakika sonra beş yıldızlı bir İtalyan restoranındaki lezzeti ile içinde sosu, karidesi kalamarı midyesi ile makarna çeşitlerimizi hazırlayacaksınız. Ayrıca Türk halkının çok sevdiği restoranlarda yediğimiz sarımsaklı karidesi sosuyla birlikte bulabileceksiniz. Bir de Akdeniz usulü çipura, beyaz soslu somonuz olacak.

Yeni fabrikamızı 15 Nisan’da devreye sokuyoruz. Japonya’dan makinalarını getirdik. Çeşidi de artırıp günlük kapasitemizi 300 bin adet sandviçe çıkaracağız. Sizin piyasada gördüğünüz özellikle akaryakıt istasyonları ve kahve zincirlerindeki pek çok sandviçi biz üretiyoruz.

Dudullu tesisleri nde bir de suşi fabrikamız devreye giriyor. Burada büyük bir inovasyona imza atıyoruz. Know-how’ını Japonlardan aldığımız raf ömrü 7 gün olan ama lezzeti üretildiği ilk gün gibi olan suşiler üreteceğiz. Suşilerimizi 15 Nisan’dan itibaren marketlerimizde Türk tüketicisi ile buluşturmuş olacağız.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.