Reklam

Bandırma Haber

Bandırma’nın Kuğu Gibi Gemileri

Bandırma’nın Kuğu            Gibi Gemileri
Sebahattin Pıravadalı
Sebahattin Pıravadalı( sebahattin@objektifhaber.com.tr )
2.079 views
09 Ocak 2021 - 9:11

İstanbul Tophane rıhtımından sabah saat 09.00’da kalkan gündüz vapuru Kapıdağ Yarımadasına yaklaştığında saat 12.00 gibi gemide öğle yemeği servisi başlardı. Yemek servisinin başladığını bildiren özel bir sesli çanla kamarot gemiyi gezer, servisin başladığını bildirirdi. İsteyen yolcular geminin lokantasında yemeklerini yerlerdi.

Trenle İzmir’e devam edecek yolcular ve karnı acıkanlara gerçekten iyi düşünülmüş bir hizmetti vapurdaki öğle yemekleri.  Yemekte her türlü içki servisi de sunulurdu. Nezih bir ortamı vardı. Bu gemilerde geleneksel Türk mutfağından yemekler pişirilirdi. En meşhur yemekleri İzmir köfte, fırın makarna, karnıyarık, nohutlu pilav, komposto çeşitleriydi. İçki yanında yenebilecek birkaç zeytinyağlı meze ve ızgaralar da isteyene ikram edilirdi.

Halk arasında gündüz vapuru diye adlandırılan Sus, Marakaz, Ayvalık, Gemlik isimli gemiler Türkiye Denizcilik işletmelerine bağlıydılar.

İstanbul’dan saat 09.00’da kalkan bu vapurlar, Bandırma’ya normal hava koşullarında saat 13.00 sularında varırlar, Belediye iskelesine yanaşıp, yolcularını indirdikten sonra vapur içi temizliği yapılır ve aynı gün saat 17.00’de İstanbul’a hareket ederlerdi. İstanbul varışları Tophane rıhtımına saat 21.00 sularında olurdu. Zamana göre hızlı vapurlardı. Pazartesi, Çarşamba, Cumartesi günleri sefer yaparlardı.

Gece vapurları diğer günlerdi.

Denizyolları İşletmesi için 1952 yılında Hollanda’da yaptırılan Ayvalık ve Gemlik adlı gemiler uzun yıllar İstanbul halkını Gemlik, Mudanya, Marmara Adası, Avşa ve Karabiga’ya taşımışlardır. 1960, 1970 yıllarında Bandırma, Çanakkale ve Gelibolu’na hatlarında çalışmışlardır. Denizcilik Bankası T.A.O 1980 yıllardaki Teknik Müdür Yardımcısı Cevdet Utanç konuşmasının bir yerinde keşke tüm gemilerimiz Gemlik ve Ayvalık gibi olsalar hiçbir sorunları olmadığı gibi bütün seferlerini zamanında tamamlamıştır. İşletmeye hiçbir zaman sorun çıkarmamış büyük meblağlar tutan bakım ve onarım masrafı çıkarmamıştır demiştir. Bu gemilerden Gemlik, 1988 yılında İstinye Tersanesinde bakım ve onarımda iken çıkan bir yangın neticesinde tamir kabul etmez bir hal alınca kadro dışı bırakılarak Pendik Tersanesine çekilmiş bilahare satılmıştır. Ayvalık gemisi 1999 yılına kadar çalışmış daha sonra kadro dışı bırakılarak Aliağa’da sökülmüştür.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.